technology

Παρασκευή, 18 Απριλίου 2014

Ανθρωποι και υποκρισία!



Γράφει ο 
Γιώργος Αθανασιάδης

"....9 ἢ οὐκ οἴδατε ὅτι ἄδικοι βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι; μὴ πλανᾶσθε· οὔτε πόρνοι οὔτε εἰδωλολάτραι οὔτε μοιχοὶ οὔτε μαλακοὶ οὔτε ἀρσενοκοῖται 10 οὔτε πλεονέκται οὔτε κλέπται οὔτε μέθυσοι, οὐ λοίδοροι, οὐχ ἅρπαγες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι. 11 καὶ ταῦτά τινες ἦτε· ἀλλὰ ἀπελούσασθε, ἀλλὰ ἡγιάσθητε, ἀλλὰ ἐδικαιώθητε ἐν τῷ ὀνόματι τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ καὶ ἐν τῷ Πνεύματι τοῦ Θεοῦ ἡμῶν...."
Α προς Κορινθίους επιστολή Παύλου, κεφ. 6 στιχοι 9-11


Η θρησκοληψία των ημερών, δεν αντέχεται... Γνωρίζουμε όλοι μας , πολύ καλά τα κοντάκια, τους ψαλμούς, τους ύμνους των μεγάλων ωρών και όλο το λειτουργικό .... Υπάρχουν και οι συνόψεις και όλοι εμείς που στο παρελθόν πηγαίναμε στην Εκκλησία, στα μοναστήρια, στο Αγιο Όρος, σε ολονυκτίες, διατελέσαμε ψάλτες ... γιατί πρέπει να βλέπουμε και αναρτημένα στο facebook συνοδευόμενα με πλήθος βυζαντικών εικόνων και αγιογραφιών, αποσπάσματα ολόκληρα απο όλα αυτά; Ολα αυτά απο ανθρώπους, που δέν έχουν ιδέα από τα κηρύγματα της χριστιανικής θρησκείας, ζούν και δηλώνουν ζωή αντίθετη με τα κελεύσματα της ορθοδοξίας αλλά και των άλλων δογμάτων. 


Συνεορτάζουν με εκείνους οι οποίοι πρεσβεύουν ακριβώς τα αντίθετα με τους νεοόψιμους χριστιανούς των ημερών αυτών. Ανδρες και γυναίκες εγγαμοι ή μή, οι οποίοι ουδόλως ζούν εν Χριστώ, δηλαδή ανέραστον ή μόνον για τεκνοποιία χριστιανική ζωή (επομένως άλλως μετερχόμενοι πορνείαν κατά τον αποστολο παύλο), αναρτουν ύμνους για την κάθαρση τους, ενώ γνωρίζουν ότι μετά την πάροδο των ημερών της σύντομης αυτής νηστείας θα ξαναγυρίσουν στις προσφιλείς τους συνήθειες και θα παραβιάζουν κατά κόρον με την καθημερινή τους συμπεριφορά τις χριστιανικές αξίες, στο βαθμό που αυτές υπάρχουν για να οριοθετούν τις ζωές μας. Θρηνούν υποκριτικά για τον ταφέντα και εν νεκροις λογιζόμενον τον εν υψίστοις οικούντα θεό τους, ενώ παγερά αδιαφορούν για τον άστεγο, άεργο συνάνθρωπο τους. Δοξάζουμε τον ύψιστο για τον επιούσιον άρτο μας, εκγλωβισμένοι στα όρια του μικρόκοσμου μας χωρίς να προχωράμε σε αντίδραση, σε αντίσταση όσων μας πονούν, μας ταπεινώνουν, μας καταπιέζουν, μας καταδικάζουν σε φτώχεια και σε αυτοκτονίες.
Ποιός αλήθεια απο όλους μας τους νεοόψιμους ορθοδόξους χριστιανούς των ημερών αυτών, σκέφτηκε ποτέ πόσο αμαρτωλός είναι γιατί είχε στην ζωή του ή έχει προγαμιαίες σεξουαλικές ή ομοφυλοφιλικές σχέσεις που απαγορεύονται αυστηρά απο το ορθόδοξο δόγμα; Η μήπως και αυτά έχουν όλα αλλάξει και δεν σημαίνουν ότι μας οδηγεί η παραβίαση τους στο πύρ το εξώτερον; 

Τη μεγάλη Πέμπτη το πρωϊ συνήθως και το μεγάλο Σάββατο, συνηθίζεται να στέκονται στην ουρά, για να μεταλάβουν, των θείων και αχράντων μυστηρίων, σώμα και αίμα Χριστού, ως αμόλυντοι παρθέναι. Οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι, είναι εκείνοι που έχουν εκμετταλευτεί οικονομικά και κοινωνικά τον συμπολίτη τους, τον συνάνθρωπο τους, που έχουν πλουτίσει επί της γής με νόμους, διατάγματα, εξυπηρετώντας συμφέροντα αλλότρια, μισάνθρωπα.


Μεταλαμβάνουν και δέχονται σώμα και αίμα Κυρίου, απο ρασοφόρους και ιερατείο, που ζεί ζωή χλιδάτη, απαλλάσσεται απο φόρους, χορηγεί γεύματα σε απόρους απο χορηγίες εταιρειών που με τη σειρά τους φοροαπαλλάσσονται λόγω των χορηγιών αυτών. Και οι άποροι αυτοί, για τους οποίους δεν θρηνούμε αυτές τις μέρες είναι οι ίδιοι άνεργοι που οι χορηγούντες φιλάνθρωποι απέλυσαν ή στην καλύτερη περίπτωση τους απασχολούν με μισθούς πείνας και ταπείνωσης.


Αυτή η φιλανθρωπική τους δράση προβάλλεται και εξαίρεται ειδικά της μέρες αυτές απο τους νεορθόδοξους που συρρέουν στις εκκλησίες για να εξαϋλωθούν οί έρημοι απο αμαρτίες που νομίζουν ότι διέπραξαν και που θα επαναλάβουν ευθύς με την πάροδο των ημερών αυτών.


Αν κάθεται κάποιος θεατής σκεπτόμενος και παρατηρεί όλο αυτό το συρρέον πλήθος, στους ναούς της εξάγνισης του και εν συνεχεία αφουγκρασθεί, ακούσει, αναλύσει τη σκέψη του, θα αισθανθεί τόση απογοήτευση που θα προτιμήσει την ατραπό της μοναξιάς του.


Το θετικό στην όλη αυτή πανήγυρη και κινητικότητα των ημερών είναι ότι αναπτύσσονται ευρύτατα ή αναθερμαίνονται οι ανθρώπινες σχέσεις, Μετακινήσεις πληθυσμου, στο μέτρο που οικονομικά αυτό είναι δυνατόν να γίνει προς τις γεννέτειρες του, επανασυνάντηση οικογενειών και συγγενών. Περαιτέρω, στο βόρειο ημισφαίριο, λόγω των καιρικών συνθηκών εορτάζεται η ανανέωση και αναγέννηση της φύσης αρχαιόθεν με εκδηλώσεις που ενστερνίσθηκε και προσάρμοσε η χριστιανική θρησκεία πέρα απο τις φιλοσοφικές, ανθρώπινες και κοινωνικές διαφορές της με τις αρχαίες θρησκείες.


Νεορθοδοξοι λοιπόν χριστιανοί, μη γνωρίζοντες "τας γραφάς" έχοντας ασαφή εικόνα γίνονται ανεκτοί απο το ιερατείο τις μέρες αυτές, της οικονομικής άνθησης για τα ταμεία της εκκλησίας, διευκολύνοντας δυστυχώς την διατήρηση και αύξηση μιας υποκριτικής συμπεριφοράς.


Τα αίτια της ανοχής αυτής είναι πρόδηλα και απο την άλλη μεριά εξυπηρετούνται επικοινωνιακές ανάγκες όλων μας των μετεχόντων, ενώ παράλληλα η "έξωθεν" καλή μαρτυρία για την ποιότητα της ίδιας μας της ύπαρξης και η κοινωνική μας εικονα, εντάσσεται στα όρια του αποδεκτού και προβλητέου.


Νεορθόδοξοι λοιπόν έχοντας προσαρμόσει τις θρησκευτικές επιταγές στα μέτρα και σταθμά που έχουμε ορίσει ο καθένας για τη ζωή μας, αδιαφορώντας για τις εντολές της ίδιας της θρησκείας και του ηγέτη της, του οποίου τα πάθη θρηνούμε, ζούμε μ εκείνο το modus vivendi της υποκρισίας.


Πηγή: http://www.andreikelo.com/2014/04/blog-post.html#ixzz2zF4FxpeH
Follow us: ToAndreikelo on Facebook