technology

Σάββατο, 20 Απριλίου 2013

Καραβίσιες μνήμες - ΣΑΜΑΙΝΑ (+) - ΙΚΑΡΟΣ



Γράφει ο Σωτήρης Πολίτης 
(πρόεδρος της Ικαριακής Ραδιοφωνίας)
ΣΑΜΑΙΝΑ ΚΑΙ ΙΚΑΡΟΣ
Το "Σάμαινα" ξεκίνησε δρομολόγια στην Ελλάδα για την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Σάμου-Ικαρίας (της περίφημης ΑΝΤΕΣΙ), παρέα με τον "Ίκαρο"
Μετά την οικονομική αποτυχία της ΑΝΤΕΣΙ περιήλθε και αυτό στην "Ελληνική Ακτοπλοΐα" και μετά τη διάλυσή της κατέληξε στην "Arcadia Lines". Στην εταιρεία του Μουλόπουλου τα πήγε πολύ καλά (πλήν του περιστατικού με το "Κωστάκος", στο οποίο άλλωστε δεν έφταιγε το ίδιο).
Το δρομολόγιό του ήταν για Σύρο-Μύκονο-Αγιο Κύρηκο-Καρλόβασι-Βαθύ και μια φορά την εβδομάδα έπιανε για κάποια χρόνια και στο Καρκινάγρι της Ικαρίας. 
Ήταν όμορφο βαποράκι ο ΙΚΑΡΟΣ. Είχε κουβερτωμένο γκαράζ, κουβερτωμένα καταστρώματα, είχε πλευρικούς αλουέδες που άνοιγαν τα ξύλινα παράθυρα σαν του ΣΑΠΦΩ και ήταν από τα πρώτα πλοία που ήρθαν στην Ελλάδα και είχαν κλειστές βαρδιόλες οι οποίες είχαν κατασκευαστεί έτσι για να αντιμετωπιστεί το τσουχτερό κρύο στην Βόρεια Ευρώπη.
Το θυμάμαι να φεύγει 8 το πρωί από Πειραιά και να φτάνουμε Εύδηλο στις 5:15 - 5:30 το απόγευμα ενώ όταν είχε Σύρο μέσα στο δρομολόγιο (1 φορά την εβδομάδα πήγαινε κάθε Τετάρτη αν θυμάμαι καλά) ο χρόνος ταξιδιού παρατεινόταν αναλόγως και έφτανε το 10ωρο σχεδόν.
Οι περισσότερες καμπίνες βρισκοντουσταν κάτω από το γκαράζ,τα δαπεδα εσωτερικά είχαν την κλασσική τότε διακόσμηση με το κοκκινο και μαύρο πλαστικό πλακάκι και είχε και μπόλικο ξύλο.
Ήταν ένα κλασσικό βορειοευρωπαικό βαποράκι της εποχής όπως ήταν το ΣΚΟΠΕΛΟΣ κι ο ΝΗΡΕΑΣ με τις στρογγυλεμένες πρύμες και πλώρες και το φουαγιέ τους.
Απο ανάρτηση του στο facebook