technology

Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2013

Θέατρο Παραμυθίας "ΥΓΡΑ ΜΑΤΙΑ" του Κωνσταντίνου Παππά



Λέει τη γνώμη του ο 
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ
www.athanasiadis-lawyers.blogspot.com.au
www.andreikelo.com
Δικηγόρος - Αρθρογράφος
Συγγραφέας

'ΥΓΡΑ ΜΑΤΙΑ'
του Κωνσταντίνου Παππά



Ποτέ μέχρι τώρα όταν ασχολούμαι με την έκφραση γνώμης ή άποψης για μία παράσταση ή ένα βιβλίο ή κινηματογραφική ταινία ή οποιοδήποτε έργο τέχνης δεν μ άρεσε η λέξη κριτική. Δεν μπορώ να δεχθώ για τον εαυτό μου το ρόλο του κριτή ή κριτικού, διότι θεωρώ ότι πάντα η γνώση που θα έχω θα είναι φτωχή και περιορισμένη. Η έκφραση λοιπόν γνώμης, εξαρτάται από τις προσλαμβάνουσες του γράφοντος και τα βιωματικά του στοιχεία ακόμη δε απο
την ίδια του την ψυχολογία, τα θέλω του εκείνα που τον κάνουν να γελά ή να κλαίει και εκείνα που τον ενοχλούν. Το αποδεκτό ή όχι, έχει σχέση με την ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση μας και τα κοινωνικά πρότυπα, αξίες ή στερεότυπα που ο καθένας απορρίπτει ή αποδέχεται.

Στις 9 Ιουνίου 2013, είχα τη τιμή να είμαι προσκεκλημένος στο Θέατρο Παραμυθίας, τον πανέμορφο αυτό χώρο στο Γκάζι, στο κέντρο της Αθήνας. Γνώριμος χώρος συμπαθητικός και η πρόσκληση ήταν απο τους συντελεστές της παράστασης τον συγγραφέα - σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Παππά και τους ηθοποιούς Κο Ακι Σιδέρη και Βασίλη Τσιγκριστάρη. Πραγματικά, δεν νομίζω ότι θα μπορούσε η συγκεκριμένη παράσταση να είναι κάτι τι διαφορετικό από εκείνο που πραγματικά είναι και αποδίδεται με μία και μόνο λέξη "ΑΨΟΓΗ". Τα δύο παιδιά ο Ακις και ο Βασίλης, πάνω στη σκηνή, κυριολεκτικά απλά υπερβάλλουν εαυτούς και αποδίδουν τους ρόλους τους αγγίζοντας το τέλειο, το αψεγάδιαστο... δεν χωράει αμφισβήτηση και η καθόλα καθηλωτική ερμηνεία τους, εντάσσει τον θεατή στο δρώμενο, στον χώρο, στην εξέλιξη της ιστορίας. Ο θεατής, είτε βιωματικά εσωκλείεται στον κάθε ρόλο, είτε από μια βαθύτερη πνευματική προσέγγιση γίνεται στοχαστής, αναζητά και περαιτέρω προβληματίζεται προσπαθώντας να προσεγγίσει ψυχολογικά αλλά και κοινωνιολογικά το θέμα της αποδοχής της διαφορετικότητας ή του ίδιου του δικαιώματος σ αυτήν. Πόσο η διαφορετικότητα αυτή των οιωνδήποτε ανθρώπων και εν προκειμένω στο έργο αυτό, η διαφορετική σεξουαλικότητα σε σχέση με το φύλο δηλαδή η ομοφυλοφιλία, επηρεάζει τις ζωές τους και το ίδιο το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής της ίδιας της ζωής. 

Ο Λουκάς και ο Γιώργος, δύο "φαινομενικά" διαφορετικοί άνθρωποι, συναντώνται... τυχαία; στον ίδιο χώρο, νύκτα στην ανωνυμία της μεγάλης πόλης. Ενα παιδί απο νησί ο πρώτος, φορώντας την ταμπέλα της ανεμελιάς, αποδεκτός απο την αστική του οικογένεια, φοράει τον χιτώνα του επιβήτορα τριγυρνώντας στους σκοτεινούς δρόμους της πόλης, αναζητώντας καθώς λέει τον εφήμερο και αγοραίο έρωτα ανάμεσα στους οίκους ανοχής την επιβεβαίωση της αμφίβολης σεξουαλικής του ταυτότητας. Ο δεύτερος ένας νεαρός ομοφυλόφιλος τον συναντά στο δρόμο του, βέβαιος για τα θέλω του και ξεκάθαρος στις επιλογές του. Η "σύγκρουση" μεταξύ τους, μέσα απο παιχνίδια λόγου, μυαλού και συναισθημάτων γεννά το αποφευκτέο για τον πρώτο στόχο και επιθυμητό για τον δεύτερο. Ο έρωτας, που δεν γνωρίζει φύλα και ηλικίες έρχεται να αναστατώσει τις ζωές και των δύο. Ο συντηρητισμός παλεύει με την απελευθέρωση, για τον νεαρό επαρχιώτη και η εσωτερική αυτή πάλη, εξωτερικεύεται και μεταφέρεται στις σχέσεις των δύο νέων. Το τέλος προσδοκώμενο και ένας θάνατος μεταφορικός ή ουσιαστικός οδηγεί σ ένα συμβιβασμό που καταστρέφει τη ίδια τη ζωή. Η προσδοκώμενη κάθαρση δεν έρχεται και στην επιφάνεια υπάρχει μόνο η πικρή αλήθεια. Η ίδια η οικογένεια και τα γονέϊκα συναισθήματα είναι ελεγχόμενα και κάτω από τα κοινωνικά πρότυπα. Τα μητρικά εκείνα φίλτρα λειτουργούν κάτω από όρους και προϋποθέσεις. Η μάνα αποδέχεται και αγαπά εκείνο το παιδί που περιβάλλεται την εικόνα που η ίδια θέλει για εκείνο. Οποιαδήποτε αντίθεση ή διαφορετικότητα θα φέρει ένα θάνατο με την όποια έννοια και ερμηνεία του ή στην καλύτερη των περιπτώσεων θα δείξει τον δρόμο για την έξοδο...
Το περιοδικό μας και εκείνο δείχνει ένα δρόμο.. αλλά διαφορετικό.. δείχνει το δρόμο που οδηγεί στο Θέατρο της οδού Παραμυθίας για την παράσταση τα "ΥΓΡΑ ΜΑΤΙΑ" .

Συγχαρητήρια στους δύο εξαίρετους ηθοποιούς της άριστης αυτής παράστασης για την απόδοση των ρόλων των ηρώων του έργου και στον συγγραφέα-σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Παππά για το έργο και πάντα επιτυχίες!