technology

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

ΠΑΝΟΣ ΒΟΓΛΗΣ !!! «Όταν ήμουν στο γήπεδο ήξερα ακριβώς τι έπρεπε να κάνω»


ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ  
To  νέο αστέρι που απέκτησε το    περιοδικό ALFA G/A MAGAZINE  την εκπληκτική δημοσιογράφο αθλητικογράφο ΕΥΗ ΤΣΟΛΑΚΗ  ανακρίνει τον Πάνο Βόγλη,  αρχισυντάκτη αθλητικού στον ΣΚΑΙ σε μια de profundis   παρουσίαση μέσα απο την συνέντευξη που παρεχώρησε ο Πάνος στην Εύη για το περιοδικό!  Ενημερώνουμε επίσης  ότι είναι η πρώτη συνεργασία της Εύης με το περιοδικό, την καλωσορίζουμε  στο παροικιακό μας έντυπο ,  και στις ηλεκτρονικές του αναρτήσεις!   Ακολουθεί , η πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη! Καλώς μας ήρθατε Πάνο και Εύη!
Η αρχισυντάκρια Αννα Αρσένη
Η συντακτική ομάδα

Η συνέντευξη στην Ευη Τσολάκη!
ΠΑΝΟΣ ΒΟΓΛΗΣ  
                 «Όταν ήμουν στο γήπεδο ήξερα ακριβώς τι έπρεπε να κάνω» 

Είναι από τους πιο καταξιωμένους ρεπόρτερ του Παναθηναϊκού & αρχισυντάκτης στο αθλητικό τμήμα του Σκάι .Τη φωνή του την συνδέουμε στους περισσότερους ποδοσφαιρικούς αγώνες . Είναι από τους κορυφαίους σε επίπεδο γνώσεων στον αθλητικό χώρο. Πρόκειται για τον Πάνο Βόγλη. Ξεκλέβοντας λίγο από τον πολύτιμο χρόνο του μας μιλάει για τις
παιδικές του αναμνήσεις και τη δική του γνώμη πάνω στο ποδόσφαιρο..

ΕΡ. Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με τη δημοσιογραφία ;

Π.Βόγλης : Tυχαία.. Είχα έφεση στα αθλητικά από πιτσιρικάς .Από το δημοτικό έβλεπα αγώνες ,ήμουν πωρωμένος . Ξεκίνησα από μία σχολή Οικονομικών - Λογιστικής και κάποια στιγμή ενώ ήμουν φαντάρος, μου λέει η μητέρα μου «Θέλεις να ασχοληθείς με το αθλητικό ρεπορτάζ; ". Δεν το είχα σκεφτεί και χάρη σε εκείνη πήγα στη σχολή του Χρήστου Σωτηρακόπουλου (Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ) και ξεκίνησα μάλλον δυναμικά. Ήμουν τυχερός τότε !

ΕΡ. Τελειώνοντας το Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ ποια ήταν τα πρώτα σου βήματα στο χώρο ;

Π.Βόγλης : Λίγο πριν τελειώσω, ξεκίνησα να εργάζομαι στον SPORΤ FM 94,6, έπειτα δούλεψα στο παλιό Σκάι στο αθλητικό ρεπορτάζ. Απλήρωτος εννοείται χωρίς λεφτά όλα αυτά, για 1,5 χρόνο ! Δεν είχα εμπειρία, μου δίνανε πράγματα να κάνω συνέχεια . Μου άρεσε πολύ που έπαιρνα την κάμερα και κυνηγούσαμε παίκτες για να τους πάρω συνέντευξη στα γήπεδα. Όταν ήμουν στο γήπεδο ήξερα ακριβώς τι έπρεπε να κάνω και ότι δεν ήξερα το μάθαινα πολύ γρήγορα γιατί μου άρεσε . Σε αυτό το χώρο με βοήθησαν αρκετοί συνάδελφοι, όπως ο Χ. Σωτηρακόπουλος , ο Χ. Αλευρόπουλος (παρόλο που είναι παρεξηγημένος) έχει δώσει πολλές ευκαιρίες σε νέα παιδιά. Επίσης με βοήθησε πάρα πολύ ο Ισ. Πρίντεζης, ο τότε αρχισυντάκτης στον παλιό Σκάι.

ΕΡ. Πως ήταν η πρώτη σου εμπειρία σχολιασμού και μετάδοσης αγώνα ;

Π.Βόγλης : Επειδή εγώ με το παρελθόν δεν έχουμε άριστες σχέσεις (γέλια) δεν κρατάω αρχεία, οπότε είναι δύσκολη η ερώτηση γιατί δεν θυμάμαι και πολύ καλά. Για το ραδιόφωνο είχα πάει σε ένα γήπεδο στον Βύρωνα νομίζω για ένα ματς Πρώτης Εθνικής. Δεν έκανα 90 λεπτά αναμετάδοση έβγαινα κατά διαστήματα. Ένιωθα μεγάλη ευχαρίστηση. Μετά από περίπου ενάμιση χρόνο έκανα την πρώτη μου τηλεοπτική μετάδοση που ήταν ο Παναθηναϊκός με μία ομάδα από τη Σλοβενία νομίζω στο εξωτερικό - πολύ μεγάλη εμπειρία. 
(Στην φωτό η Εύη Τσολάκη)

 « Εγώ επειδή έκανα χρόνια ρεπορτάζ του Παναθηναϊκού θεωρούσαν όλοι δεδομένο ότι είμαι παναθηναϊκός ! Δεν είναι έτσι ! Εγώ είμαι επαγγελματίας !»

EΡ. Τηλεόραση - ηλεκτρονική ενημέρωση ! Ποιο από τα δυο υπερτερεί στην αθλητική δημοσιογραφία ; 

Π.Βόγλης : Η εικόνα είναι πολύ πιο δυνατή .Όταν βλέπω ότι δυο άνθρωποι πλακώνονται στα γήπεδα, είναι πολύ πιο δυνατό από το να μου το γράφεις. Η εικόνα υπερτερεί ξεκάθαρα .«Μια εικόνα χίλιες λέξεις» .Στο καλό site ή στην καλή εφημερίδα όμως, εκεί μπορείς να γράψεις αυτό που πραγματικά θες ! Δηλαδή : Έχεις πάει σε έναν αγώνα , τον έχεις καταγράψει  και γυρίζεις σπίτι να τον γράψεις , εκεί πρέπει να δείξεις τι γίνεται , ποιος είσαι , τι έχεις να δώσεις στον κόσμο ! Είναι πολύ δύσκολο να μεταφέρεις μια εικόνα με κείμενο, οπότε εκεί είναι η μαγκιά του δημοσιογράφου ! Έχει μαγεία το γραπτό αλλά σαφώς υπερτερεί η εικόνα. 

 ΕΡ. Υπάρχει ψύχραιμη προσέγγιση όσο αφορά την αθλητική ενημέρωση ; 

Π.Βόγλης : Υπάρχει ψύχραιμη προσέγγιση αρκεί να ξέρεις τι πρέπει να κάνεις. Ο οπαδικός τύπος δεν έχει ψυχραιμία, έχει βγει στην Ελλάδα για να φανατίζει . Ο μη- οπαδικός τύπος δεν θέλει να φανατίζει αλλά και αυτός κάποιες φορές ξεφεύγει . Νομίζω έχει να κάνει με τον Έλληνα .Ο Έλληνας  άμα διαβάζει κάτι ήρεμο θα πει « Τι βλακεία διάβασα τώρα»  Άμα όμως διαβάσει κάτι φανατισμένο-ακόμα και να μην είναι τεκμηριωμένο- θα τον τραβήξει περισσότερο .

ΕΡ. Ένας ρεπόρτερ πρέπει η δεν πρέπει όταν κάνει ρεπορτάζ να υποστηρίζει την ομάδα του ; 

Π.Βόγλης : Δεν πρέπει. Ξεκάθαρα . Εκεί πρέπει να δείχνεις πόσο επαγγελματίας είσαι! Δεν σε πληρώνει ο εργοδότης σου η δεν σε διαβάζει ο αναγνώστης γιατί είσαι Παναθηναϊκός η Ολυμπιακός . Από σένα περιμένει να τον ενημερώσεις ψύχραιμα . Δεν βοηθάει να είσαι οπαδός της ομάδας γιατί κάποια στιγμή δεν είσαι ψύχραιμος , δεν είσαι αντικειμενικός , είσαι πιο συναισθηματικός . Εγώ όταν ξεκίνησα να κάνω αυτό το επάγγελμα δεν με ενδιέφερε ποια ομάδα θα κερδίσει και ποια θα χάσει ! Επειδή έκανα χρόνια ρεπορτάζ του Παναθηναϊκού θεωρούσαν όλοι δεδομένο ότι είμαι παναθηναϊκός ! Δεν είναι έτσι ! Εγώ είμαι επαγγελματίας !Δεν με ενδιαφέρει αν θα κερδίσει η θα χάσει για θέμα συναισθηματικό , με ενδιαφέρει για θέμα δουλειάς !Όλοι ήμασταν μικροί με κάποια ομάδα -δεν είναι ντροπή - είναι ντροπή να υπερτερεί στην δουλειά του ρεπόρτερ, το οπαδιλίκι από τον επαγγελματισμό.  


ΕΡ. Ως αθλητικός ρεπόρτερ θα ήθελα τη γνώμη σου πάνω στα «στημένα παιχνίδια». Θα υπάρχει πάντα ο παράγοντας των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων ;

Π.Βόγλης: Aυτό είναι παγκόσμιο .Στην Ιταλία είχε γίνει ένα γκάλοπ πριν από χρόνια το 2007  και τους είχαν κάνει αυτή την ερώτηση! Ένας στους δύο είπε ότι πολλοί αγώνες είναι στημένοι στη χώρα τους !! Στο γήπεδο όμως πηγαίνουν. Πιστεύουν ο ένας στους δύο ότι είναι στημένοι αγώνες  αλλά πηγαίνουν στο γήπεδο γιατί βλέπουν καλό θέαμα. Βλέπουν παικταράδες δισεκατομμυρίων .Στην Ελλάδα όμως έχουμε παρεξηγήσει κάποια πράγματα .Και εδώ ενδεχομένως να «στήνονται αγώνες» και μπορεί να «στήνονται αιωνίως» αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε ένα μίζερο πρωτάθλημα .Όσο υπάρχουν οικονομικά συμφέροντα θα «στήνονται αγώνες» . Υπάρχει πολύ μαύρο χρήμα ! Ποιος ξέρει ο αγώνας που θα γίνει, αν είναι «στημένος». Ποιος το ξέρει; 



ΕΡ. Με αφορμή την οικονομική κρίση γίνονται πολλές μεταγραφές παικτών .Τι πιστεύεις για το μέλλον των ομάδων ; 

Π.Βόγλης: Γίνονται λιγότερες από ότι παλιά , δεν γίνεται το ελληνικό ποδόσφαιρο να μην επηρεαστεί από μια τέτοια κρίση. Σίγουρα παίρνουν περισσότερα λεφτά από ότι ο μέσος έλληνας εργαζόμενος αλλά το μέλλον είναι τραγικό !Εγώ νομίζω θα «πεθάνουν» κάποιες ομάδες με την έννοια της εταιρείας . Η ιδέα της ομάδας ,δεν θα σβήσει αλλα η ομάδα ως ΠΑΕ, ΚΑΕ μπορεί να μην υπάρχει . Όταν δεν έχεις να πληρώσεις το ρεύμα των παικτών , το πετρέλαιο τους , τα οδοιπορικά για να κάνουν μετακινήσεις , αυτή η ομάδα έχει τελειώσει !Υπάρχει ακόμα γιατί πρέπει να υπάρχει! Για μένα το πρόβλημα στο ελληνικό ποδόσφαιρο είναι ότι δεν υπήρχε οργάνωση όλα αυτά τα χρόνια και κάποια στιγμή έρχεται οικονομική στραβή, δεν ξέρεις τι να κάνεις και θα γίνουν ακόμα χειρότερα τα πράγματα γιατί δεν υπάρχει σχέδιο!

ΕΡ. Τελειώνοντας θα ήθελα να μας πεις ένα απραγματοποίητο όνειρο σου και τη δική σου ευχή για το ελληνικό ποδόσφαιρο !

Π.Βογλής : Θα ήθελα πολύ να περιγράψω τελικούς του NBA - το αμερικάνικο μπάσκετ είναι το καλύτερο πρωτάθλημα στο κόσμο- Ενώ ασχολούμαι περισσότερο με το ποδόσφαιρο μου αρέσει παρά πολύ το μπάσκετ !! Θα ήθελα επίσης πολύ να περιγράψω -όχι τελικό- αλά κάποιους αγώνες από ένα Μουντιάλ! 
Όσο αφορά την ευχή , δεν μου αρέσουν οι ευχές αλλά οι πράξεις ! Το να πλακώνομαστε όλοι για τη μπάλα είναι πιο αστείο από ότι μπορεί να φανταστεί κάποιος .Δεν βγάζει πουθενά και πρέπει κάτι άλλο να γίνει ! Ευχή μου λοιπόν είναι όσοι ασχολούνται με το ποδόσφαιρο να αλλάξουν δρόμο γιατί  δεν θα  υπάρχει μέλλον !! 



Ευχαριστούμε πολύ το Σ.Ε.Φ για τη φιλοξενία της συνέντευξης. Ευχαριστούμε πολύ τον κο Πάνο Βόγλη για την παραχώρηση της συνέντευξης !! 
Φωτογραφίες : Πέτρος Αθανασάκος !!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου